tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

وقتــی ڪـَـســے پرسید خوبے؟!

نّگـــــو "مَـــمـنـوטּ"

نگـــــو "خوبـَــــــمـ"

نگـــــو "بهتــــــرمـ"



فقـــط یڪــ جـــورے بگـــــو "مــــرســـے"

ڪــه طرف بدانــد سئـــوال احمقـــانـــﮧ اے پرســـیده !!!

 

 

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:53 توسط zarirazmekar| |

ساخت بالگرد مینیاتوری جاسوسی با قابلیت پخش تصاویر زنده

متخصصان شرکت کانادایی ITC دست به ساخت یک بالگرد و خودرو مینیاتوری جاسوسی با قابلیت کنترل از راه دور زده‌اند که با سیستم رادیویی هدایت می‌شود.

 

 

به گزارش ایسنا ، بالگرد مینیاتوری «Wi-Spi» و خودرو جاسوسی « Intruder» نام داشته، توسط برنامه‌های تلفن‌های هوشمند کنترل شده و می‌توانند جریان زنده‌ای از فیلمهای ثبت کرده خود را در صفحه کاربر ارسال کنند. برنامه گوشی همراه هوشمند این بالگرد و خودرو جاسوسی، همچنین قادر به ثبت ویدئوها و آپلود سریع آنها در اینترنت است.

 

 

دو دستاورد جدید این شرکت، قرار است تا پائیز ۲۰۱۲ عرضه شوند.

نسل قبلی بالگردهای جاسوسی شامل دوربین‌های دیجیتال بودند که قادر به تصویربرداری زنده نبوده و کاربران باید پس از فرود آنها‌ به تصاویر دسترسی پیدا می‌کردند. اما Wi-Spi قادر به ثبت تصاویر و ویدئو بوده و Intruder نیز ویدئو و صدا را ثبت می‌کند.

اگرچه دستگاه‌های دارای قابلیت ارسال زنده فیلم بر روی گوشی‌های هوشمند پیش از این نیز در بازار بوده‌اند، اما هیچ کدام تا این اندازه کوچک و ارزان نیستند.

 

balgard-jasoosi.jpg (472×304)

 

 

دوربین‌های متصل به این بالگرد و خودرو جاسوسی قادرند فیلمهای ضبط شده را در بخش camera roll گوشی هوشمند و تبلتها ارسال کننn

 

 

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:47 توسط zarirazmekar| |

استفاده از نانو درختان برای تولید سوخت هیدروژن

در حالیکه از هیدروژن به عنوان سوخت پاک یاد می‌شود، محققان امیدوارند بتوانند از ساختارهای نانو درختان برای تولید انبوه سوخت هیدروژن استفاده کنند.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا ، محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت نانو شاخه‌های سه بعدی شده‌اند و مدعی هستند که با استفاده از این ساختار می‌توان سوخت هیدروژنی در مقیاس انبوه تولید کرد.

با استفاده از مواد طبیعی مانند سیلیکون و اکسید دو زنگ (Zinc Oxide) نانو شاخه‌ها تولید می‌شوند و با در کنار هم قرار دادن نانو شاخه‌ها ساختارهای نانو درختان ایجاد می شوند که درست مانند جنگل‌های طبیعی انرژی خورشید را جذب کرده و در فرآیندی موسوم به فوتو الکتروشیمیایی، هیدروژن تولید می‌کنند.

در فرآیند تولید هیدروژن از نور خورشید اغلب از سلولهای خورشیدی مسطح استفاده می‌شود، اما نانو درختان ساختارهای عمودی هستند که جای کمتری اشغال کرده و میزان هیدروژن تولیدی در این سیستم بسیار بیشتر است.

«کی سون» دانشجوی دکتری مهندسی الکترونیک دانشگاه کالیفرنیا تأکید می‌کند: در ساختار نانو درختان حباب‌های گازی کوچک هیدروژن سریع‌تر استخراج می‌شوند و سطح مورد نیاز برای واکنش شیمیایی ۴۰۰ هزار برابر افزایش می‌یابد.

تیم تحقیقاتی معتقد است که هیدروژن تولیدی توسط ساختارهای نانو درختان در مقایسه با روش های معمول ارزان‌تر است.

ساختارهای نانو درختان می‌توانند برای جذب دی‌اکسید کربن برای کاهش گازهای گلخانه‌ای بطور همزمان مورد استفاده قرار گیرند و محققان امیدوارند در آینده نزدیک از این ساختارها برای تقلید عملکردی مشابه درختان واقعی برای فتوسنتز استفاده کنند.

جایگزین کردن کامل اکسید دو زنگ برای تولید نانوشاخه‌ها که قدرت جذب بالای امواج فرابنفش خورشید را دارند، مراحل بعدی این تحقیق عنوان شده است.

نتایج این تحقیق در مجله Nanoscale‌ منتشر شده است.

 

 

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:47 توسط zarirazmekar| |

 

اسون وداع کردم با هات

با اینکه میمردم برات

کاشکی نمیزاشتم بری

کاشکی میفتادم به پات

خواستم بگم ترکم نکن

پیشم بمون ای نازنین........................

شرح پریشونی مو تو................. چشمای بارونیم ببین

هرشب با کلیی اشتیاق زل میزدم به آسمون

فرصت نمونده واسه ی ابراز احساس جنون

هرشب با کلی اشتیاق زل میزدم به آسمون

فرصت نمونده واسه ی ابرازاحساس جنون

رفتی ووووووومن ،تنها شدم، با این غم نا مهربون

هر جا پی ت ،گشتم ولییییییییییی،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

هیج جا نبود از تو نشوووووون.......................

دل خوش به این بودم تو هم ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،گاهی کنار پنجره

ماهوووووووو تماشا میکنی، با کول باری خاطره،

هر شب با کلی اشتیاق. زل میزدم به آسمون

فرصت نمونده واسه ی ابراز احساس جنون

هرشب با کلی اشتیاق زل میزدم به اسمون

فرصت نمونده واسه ی ابراز احساس جنون

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:19 توسط zarirazmekar| |

نسل آینده صفحه کلید تلفنها/ تصاویر کلیدهای برجسته و ناپدیدشونده

نسل آینده تلفنهای و تبلتها می‌توانند از دکمه های شفاف و واقعی برخوردار شوند که بر حسب نیاز از صفحه بیرون می‌آیند و سپس ناپدید می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکتوس، یک شرکت تازه کار آمریکایی مستقر در کالیفرنیا اقدام به ابداع یک صفحه از دکمه های شفافی کرده که از صفحه لمسی بالا می آید و پس از استفاده ناپدید می شود.

این شرکت مدعی شده است که این صفحه درست اندازه صفحه کلید لمسی است اما یک لایه از دکمه های شفاف روی آن ظاهر می شود.

نسل آینده صفحه کلیدهای تلفنها و تبلتهای هوشمند که در مواقع نیاز بالا آمده و ناپدید می شود

next-generation-keyboards1.jpg (580×386)

یک شرکت تازه کار صفحه شفافی از دکمه ها را ابداع کرده که روی سطح صفحات لمسی بالا می آید و اندازه آن برابر با صفحه لمسی است

این فناوری می تواند در تبلتها، تلفنها و دستگاه های کنترل از راه دور استفاده شود و حتی می تواند این امکان را فراهم کند که از صفحات لمسی به عنوان یک ابزار موسیقی استفاده کرد.

شرکت تاکتوس این فناوری را به عنوان نخستین نوع در جهان توصیف کرده که می تواند به ناکارآمدی کنترل کنونی صفحات لمسی پاسخ دهد.

این فناوری با ارائه دکمه های فیزیک که از سطح صفحه بالا می آیند می تواند بعد جدید به صفحات لمسی ببخشد. این درحالی است که این دکمه ها برحسب نیاز بالا آمده و پس از آن پایین می روند و از روی صفحه محو می شوند.

درحالی که صفحات لمسی کنونی بسیار باریک هستند و از لایه های فوق باریک تشکیل شده اند، شرکت تاکتوس مدعی شده است که این لایه که به صفحات لمسی می افزاید نیز بسیار باریک است و نیازی به تغییر حسگرهای صفحات کنونی نیست.

با این دکمه ها کاربر می تواند به سادگی پیامک ارسال کرده و دکمه ها را هنگام نوشتن حروف به معنای واقعی فشار دهد.

وقتی این دکمه ها ناپدید می شوند سطح صاف و بدون برآمدگی صفحه لمسی بار دیگر نمایان می شود.

next-generation-keyboards2.jpg (580×386)

این فناوری را می توان در تبلتها، تلفنها و کنترلهای از راه دور مورد استفاده قرار داد

  •  

 

 

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:18 توسط zarirazmekar| |

جدیدترین فناوری‌های تلفن‌ همراه ضد آب و گرد و غبار

جدیدترین فناوری‌ها در حوزه تولید بدنه و پوشش‌های ضد آب در کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا ، بسیاری از فعالان حوزه نانوتکنولوژی و شرکت‌های مهم تولید کننده برجسته تلفن همراه، دستاوردهای جدید خود را در تولید بدنه‌های مقاوم و ضد آب برای تلفن‌های همراه در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا عرضه کرده‌اند.

 

شرکت لیکوئیپل با استفاده از فناوری نانو، پوشش ضد آب تولید کرده و افراد می‌توانند با ارسال تلفن همراه خود به این شرکت، این بدنه ضد آب را بر روی گوشی خود نصب کنند و از تلفن خود زیر باران یا داخل حمام استفاده کنند.

Tegra-31.jpg (470×285)

 

شرکت P2i نیز دستاوردی مشابه داشته است؛ اما مسؤولان شرکت به طور مستقیم محصول تولیدی خود را در اختیار تولیدکنندگان تلفن همراه قرار می‌دهند. شرکت تولیدکننده این پوشش ضد آب در حال حاضر با ۱۰۰ شرکت تولیدکننده تلفن همراه همکاری می‌کند.

Tegra-32.jpg (470×284)

 

از فناوری بدنه نانو ضد آب موسوم به «آریدیون» در بیش از ۹ میلیون دستگاه الکترونیکی از جمله تلفن همراه و تبلت استفاده شده است. این محصول با همکاری مرکز تحقیقات وزارت دفاع انگلیس تولید شده و بیشتر دارای کاربردهای نظامی بویژه در مقابل حملات شیمیایی است.

Tegra-33.jpg (470×284)

 

شرکت ژاپنی فوجیتسو نیز نمونه اولیه تلفن همراه فوق باریک خود را در کنفرانس بارسلونا رونمایی کرد. تلفن همراه هوشمند Tegra 3، ضد آب و ضد گرد و غبار ‌است. شرکت پاناسونیک نیز پوشش ضد آب برای تلفن همراه هوشمند Eluga‌ را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. شرکت کره‌ای DiCAPac نیز یک بدنه پلاستیکی ضد آب تولید کرده که در مقایسه با محصولات عرضه شده با فناوری نانو از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست؛ اما کارایی مورد نیاز در زیر آب را دارد.

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:15 توسط zarirazmekar| |

شارژ تلفن همراه با گرمای دست

محققان مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک فارست یک قطعه ترموالکتریکی طراحی کرده‌اند که قادر است گرمای بدن را به انرژی تبدیل کند.

 

به گزارش ایسنا ، فناوری Power Felt‌ یک قطعه ترموالکتریک است که می‌تواند گرمای بدن را به الکتریسیته تبدیل کند. این قطعه شامل نانولوله‌های کربنی در الیاف پلاستیکی قابل انعطاف است. در این فناوری از تغییرات دمایی (دمای اتاق در مقابل دمای بدن) برای تولید شارژ استفاده می‌شود.

قطعات استاندارد ترموالکتریک از یک ترکیب کارآمد به نام بیسموت تلورید برای تبدیل گرما به انرژی در قطعاتی مانند خنک کننده های CPU استفاده می‌کنند که هزینه‌ای بالغ بر یکهزار دلار در هر کیلوگرم دارد؛ اما استفاده از فناوری Power Felt برای پوشش گوشی تلفن همراه تنها یک دلار هزینه در بر خواهد داشت.

در حال حاضر بازده انرژی یک قطعه ۷۲ لایه‌ای در حدود ۱۴۰ نانووات است. محققان راه‌های مختلفی را برای اضافه کردن لایه های نانولوله بیشتر مورد بررسی قرار داده‌اند که در عین نازک‌تر شدن، حجم توان خروجی افزایش پیدا کند.

«کوری هیوت» طراح این قطعه ترموالکتریک تأکید می‌کند: انرژی زیادی از طریق گرما از بین می‌رود که می‌توان با استفاده از این گرما انرژی تولید کرد.

می‌توان تصور کرد که در آینده با استفاده از فناوری Power Felt قطعات انعطاف پذیر ترموالکتریک را در لایه داخلی یک کت تعبیه کرد تا گرمای بدن را جذب کرده و از این طریق انرژی لازم برای شارژ تلفن همراه تأمین شود.

این محصول برای آماده‌سازی و عرضه به بازار به تحقیقات بیشتری نیازمند است.

نتایج این تحقیق در مجله نانوتکنولوژی به چاپ رسیده است

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:11 توسط zarirazmekar| |

تصاویر ترول های باحال خنده دار


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:0 توسط zarirazmekar| |

 
نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:59 توسط zarirazmekar| |

دیروز کودکی در امتداد کوچه های پر از بی کسی این شهر شلوغ ...

دست تمنایی به سویم دراز کرد.

خالی تر از تمامی آرزوهای کودکانه ...

دنیا عوض شده است ...

کودکان به دنبال نان اند و ما به دنبال عشق .

 

 
 
نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:59 توسط zarirazmekar| |

بعد از تلاش های فراوان محتویات مغز یک مرد ایرانی پیدا شد

در اینده ای نزدیک محتویات مغز یک دختر مجرد منتشر میگردد


خسته تنها*******************************داغ کنید میسی
 
نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:58 توسط zarirazmekar| |

كیا از اینا میخریدن؟
 
 
نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:57 توسط zarirazmekar| |

تو چه می فهمی

از حالِ کلاغی که

نم باران پاییز را کز کرده ,
...
دردِ دل بستن

به درنایِ کوچیده

بغضِ ساکتِ پسر بچه ای ـست

دست در جیب وُ سر به زیر

که مدرسه تا خانه را

به نظاره ی همراهیِ مادران

تنهایِ تنها گز می کند

تو چه می فهمی

سیاه بودن

خیال گم کرده ا ـیـست

که هرگز باز نمی یابی

نه

نه

تو نمی فهمی

شرحِ دردِ کسی

که باید بماند

تا رفتن ها معنا بگیرند

نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:51 توسط zarirazmekar| |

چنگال چیست؟
.
.
.
.
.
وسیله ای بلا تکلیف سر سفره لرها که موقع آب خواستن آن را در ران بغلدستی خود فرو میکنند
 
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:48 توسط zarirazmekar| |


چگونه میتوانند با دیگری بخوابند؟؟!!

من بالشم را عوض میکنم دیگر خوابم نمیبرد..!!!



 
 
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:39 توسط zarirazmekar| |

وقتـی مرا بغل مـی کنـی
چنان جاذبه‌ﮮ آغوشت به
جاذبه‌ﮮ زمین غلبـه مـﮯکنـد
کـه روحـم بـه پـرواز درمــی آیـد
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:39 توسط zarirazmekar| |

قبل ترها فقط چشم هایت را دوست داشتم ....حالا چین و چروک های کنارشان را هم دوست دارم
.
.
.
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:38 توسط zarirazmekar| |

لاشه ی عاشقی ام سگ خور نامردی تو
آنقدر خون به دلم هست که هارت بکند......
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:38 توسط zarirazmekar| |

من دیوانه نیستم فقط کمی تنهایم...همین!!!

چرا نگاه میکنی؟

تنها ندیده ای؟
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:37 توسط zarirazmekar| |

هوا سرد شده..
این پشه ها نمی خوان برن؟؟!!!
من که دل کشننشونو ندارم!!
آخه خون من تو رگهاشونه...
با بدبختی بزرگشون کردم!!!
خب بسه دیگه احساساتی نشید
:)))))))))))))))))

 

 

نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:37 توسط zarirazmekar| |

چه دنیای بزرگی شده , تا چشم کار می کند

جای تو خالی ست
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:36 توسط zarirazmekar| |


باران را می گویم،

به شانه ام زد و گفت:

“خسته شدی …

امروز را تو استراحت کن…

من به جایت می بارم
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:36 توسط zarirazmekar| |

امین این را پسندید :: نوشته نازی الف بر روی کتیبه خودش ، 11 دقیقه پیش
مرا دوست داشته باش

امــــــا؛ تجربه ام نکن . . .

برای آموختن، ابزار مناسبی نیســـــتم

 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:35 توسط zarirazmekar| |

باران بگو ، غرور مرا چند میخری ؟
لبخندهای دور مرا چند میخری ؟

با این همه غبار که روی دلم نشست
آشفته حال ، شور مرا چند میخری ؟

دلگیر و خسته و نگران و کلافه ام
از این همه "سرور مرا چند میخری؟"

سیگار میکشم و فقط دود میخورم
سیگار با شعور مرا چند میخری؟

قلبم گرفت ، سوخت و خاکستری شدم
خاکستر صبور مرا چند میخری ؟

خاکستر صبور منو دستهای تو
احساسهای کور مرا چند میخری ؟

لبخندهای دور مرا چشم کرده ای
حالا بگو غرور مرا چند میخری ؟

"مجید مهران"
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:34 توسط zarirazmekar| |

دستانت را هرچه محکم تر می گیرم از تو دور تر می شوم

تقصیر تو نیست ... رسم روزگار است!

که همه چیز یک روز تمام شود

هر سلامی در انتهایش خداحافظیست...

مهم نیست ! من هم بی احساس شده ام

می بینی؟ نوشته هایم دیگر بوی گذشته را ندارد!

احساس ندارد
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:34 توسط zarirazmekar| |


دلــتــنــگــی . . . ؟ حــاضــر √
غــــم . . .؟ حــاضــر √ درد. . .؟ حــاضــر √ ... ...
دوری. . .؟ حــاضــر √
عــشــق. . .؟ بلندتر میخوانم ، عشق . . . ؟ باز هم نیامده؟؟؟ ...
غیبت هایش ازحد مجاز چندیست که گذشته ، اخراجش میکنم!
با اینکه نمیشود ، اما زندگی را ...

 

 

 

نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:41 توسط zarirazmekar| |

من ندارم زن و از بی زنیم دلشادم

از زن و غر زدن روز و شبش آزادم

نه کسی منتظرم هست که شب برگردم

نه گرفتم دل و نه قلوه به جایش دادم

زن ذلیلی نکشم هیچ نه در روز و نه شب

نرود از سر ذلت به هوا فریادم



هر کسی حرف مرا خبط و خطا می خواند

محض اثبات نظرهای خودم آمادم (!)

زن نگیر - از من اگر می شنوی- عاقل باش!

مثل من باش که خوشبخت ترین افرادم

مادرم خواست که زن گیرم و آدم گردم

نگرفتم زن و هرگز نشدم من آدم!



الغرض زن که گرفتی نزنی داد که: “من

از چه رو در ته این چاه به رو افتادم؟”

 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:37 توسط zarirazmekar| |

من اومدممممممممممممممممم باززززززززززززززززز

 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:56 توسط zarirazmekar| |

طولانی قهر نکن ....
.
چون
.
بی تو زندگی کردن و یاد می گیره ...!!!
 

 
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:54 توسط zarirazmekar| |

دلتنگم
دلتنگ یک اتفاق ساده
دلتنگ...
آسمان ابری
شمعدانی های لب پنجره
شعرهای عاشقانه شاملو برای آیدا
طعم انارهایِ نوبرانه سرخِ پاییزی
یک فنجـان قهــوه ی داغ...
دلتنگ یک « دوستت دارم » سـاده !
دلتنگ...
یک حرف ..
یک نگاه گرم
چشمهای خیس یواشکی
دلهره های خاص
دلتنگ...
هوای پاییزی و قطره قطره های بارونش
دلتنگ "ها " کردن رو شیشه های تب دار
و سمفونی خش خش برگای زیرقدم هام
دلتنگم و منتظر...
منتظر یه اتفاق خوب...
یه روز خوب پاییزی !
 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:53 توسط zarirazmekar| |

 

 شیرجروووووووووووووووو

نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:51 توسط zarirazmekar| |

بوی تنت را
خدا
در دست های من می جُست
از رد پای تو
به خوابم آمده بود.
...تنهاتر از همیشه
نام تو را
بر لبان من کشید و گفت:
عشق من!
چقدر لاغر شده ای؟
لاغر و دلتنگ.

عباس معروفی

نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:51 توسط zarirazmekar| |

جنــــــــــــــــــــــگـــــــــــ ....



یعنی .... استخوانهای یک نســـــــل را .....



میتوان ..... در تابــــوتی ...... جا داد ......



اما ....



همه ء استخوانهای نسل من ....



هنوز پیدا نشده ..... تا در تابوتی جمعشان کنیم ....




ما ..... دیگر .... جنــــــــــگـــــــ .... نمیخواهیم .....






............................................................این حوا را ترانه نامیدند...


 

 
نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:49 توسط zarirazmekar| |

ﭘﺴﻮﺭﺩ ﻭﺍﯾﺮﻟﺴﻤﻮ ﺩﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﻋﻮﺽ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻼ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺘﻤﻮ ﺗﻮ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﻫﺎ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻡ ! یکییکی ﺳﺮﺩ ﻭ ﺳﺮﺩﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻦ . ﻧﮕﺮﺍﻧﻢ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﯽ ﯾﻪ ﺣﺮﮐﺘﯽ ﺑﺰﻧﻦ.ﺍﻣﺮﻭﺯ ﯾﮑﯿﺸﻮﻥ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ یکی ﻣﯽ ﮔﻔﺖ ﮐﺼﺎﻓﺖ ﻧﺬﺍﺷﺖ ﻓﯿﻠﻤﻤﻮ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﮐﻨﻢ :|

نوشته شده در شنبه 6 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:32 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com