tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

شارژ تلفن همراه با گرمای دست

محققان مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک فارست یک قطعه ترموالکتریکی طراحی کرده‌اند که قادر است گرمای بدن را به انرژی تبدیل کند.

 

به گزارش ایسنا ، فناوری Power Felt‌ یک قطعه ترموالکتریک است که می‌تواند گرمای بدن را به الکتریسیته تبدیل کند. این قطعه شامل نانولوله‌های کربنی در الیاف پلاستیکی قابل انعطاف است. در این فناوری از تغییرات دمایی (دمای اتاق در مقابل دمای بدن) برای تولید شارژ استفاده می‌شود.

قطعات استاندارد ترموالکتریک از یک ترکیب کارآمد به نام بیسموت تلورید برای تبدیل گرما به انرژی در قطعاتی مانند خنک کننده های CPU استفاده می‌کنند که هزینه‌ای بالغ بر یکهزار دلار در هر کیلوگرم دارد؛ اما استفاده از فناوری Power Felt برای پوشش گوشی تلفن همراه تنها یک دلار هزینه در بر خواهد داشت.

در حال حاضر بازده انرژی یک قطعه ۷۲ لایه‌ای در حدود ۱۴۰ نانووات است. محققان راه‌های مختلفی را برای اضافه کردن لایه های نانولوله بیشتر مورد بررسی قرار داده‌اند که در عین نازک‌تر شدن، حجم توان خروجی افزایش پیدا کند.

«کوری هیوت» طراح این قطعه ترموالکتریک تأکید می‌کند: انرژی زیادی از طریق گرما از بین می‌رود که می‌توان با استفاده از این گرما انرژی تولید کرد.

می‌توان تصور کرد که در آینده با استفاده از فناوری Power Felt قطعات انعطاف پذیر ترموالکتریک را در لایه داخلی یک کت تعبیه کرد تا گرمای بدن را جذب کرده و از این طریق انرژی لازم برای شارژ تلفن همراه تأمین شود.

این محصول برای آماده‌سازی و عرضه به بازار به تحقیقات بیشتری نیازمند است.

نتایج این تحقیق در مجله نانوتکنولوژی به چاپ رسیده است



نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:,ساعت 13:11 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com