tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem


                                         فرار «خانم جاسوس» از آسمان ايران




  ارتش جمهوري اسلامي ايران از شناسايي يك فروند هواپيماي جاسوسی آمريكايي در مرز‌هاي ايران و هشدار به اين هواپيما پيش از ورود به حريم هوايي كشورمان در بهمن ماه سال‌جاري خبر داد.

امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در نشست خبري ديروز خود ضمن اعلام اين خبر گفت: يكي از افتخارات سال 91 ما كشف و شناسايي و رهگيري يكي از تكنولوژيكي‌ترين هواپيماهاي شناسايي و جمع‌آوري اطلاعات به نام U2 است. اين هواپيما داراي رادارهاي پهلونگر، مستقيم، فراطيفي و شنود الكترونيكي است كه مي‌تواند تا عمق كشور هدف را رصد كند.

 وي ادامه داد: در حوالي ظهر 22 بهمن ماه سال 91 يك فروند هواپيماي شناسايي U2 كه قابليت رادارگريزي دارد در منطقه عمومي درياي عمان قبل از نزديكي به مرزهاي ايران اخطار هوايي ما را دريافت مي‌كند. اسماعيلي تاكيد كرد: در اين هنگام هواپيما پاسخ مي‌دهد و به اخطار ما تمكين مي‌كند و بلافاصله از مرزهاي ما دور مي‌شود و ما شاهد دورشدن منطقه پروازي اين نوع هواپيماها از مرزهاي هوايي ايران هستيم.


تشديد عمليات جاسوسي آمريكا

كشف اين هواپيماي جاسوسي توسط جمهوري اسلامي ايران در حالي است كه نقض حريم هوايي و جاسوسي آمريكا از ايران بخشي از جنگ سري واشنگتن و متحدانش از جمله اسرائيل عليه ايران به شمار مي‌آيد. چندي پيش روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال به نقل از يك منبع رسمي مدعي شد كه برخي از اين فعاليت‌هاي جاسوسي از طريق پرواز هواپيماهاي بدون خلبان بر فراز خليج‌فارس در حال انجام است.

 به نوشته اين رسانه آمريكايي ماموريت اين هواپيماهاي جاسوسي جمع‌آوري اطلاعات صوتي و تصويري از مجموعه نيروگاه اتمي بوشهر است. اين مسئله مورد تاييد خود مقامات آمريكايي هم قرار گرفته است. چنانكه اين مقامات اعلام كردند، آمريكا تصميم دارد شبكه‌هاي جاسوسي خود را در آسيا و آفريقا از جمله در چند كشور مسلمان گسترش دهند. مقامات آمريكا مي‌گويند آفريقا، كره شمالي، ايران و چين از اولويتهاي مهم پنتاگون در اين طرح هستند.

در حقيقت جاسوسي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا بخشي از آن چيزي است كه مقامات سابق و فعلي آمريكا آن را به عنوان اقدامي نظارتي بر برنامه هسته‌اي ايران مي‌دانند. عمليات اين نوع هواپيماها در سال‌هاي پاياني دولت جورج بوش، رئيس‌جمهوري سابق آمريكا شتاب گرفت و در دوره اوباما افزايش يافت. اقدامات جاسوسي اين هواپيماها عليه ايران در شرايطي است كه جمهوري اسلامي طي دو سال گذشته موفق به كشف و شناسايي دو فروند هواپيماي بدون سرنشين (پهپاد) متعلق به ايالات متحده آمريكا پس از تجاوز به حريم هوايي ايران شد.


هواپيمايي كه براي جاسوسي ساخته شده بود

اما هواپيماي جاسوسي اخيري كه توسط نيروهاي ارتش جمهوري شناسايي و كشف شده است، يك هواپيماي شناسايي با ارتفاع پرواز موسوم به «لاكهيد يو-2» است. به گزارش فارس، اين نوع هواپيماها در حال حاضر تحت فرماندهي نيروي هوايي آمريكا فعاليت مي‌كنند، اما پيش از آن يكي از مهم‌ترين ابزارهاي شناسايي و جمع‌آوري اطلاعات سازمان اطلاعاتي آمريكا (سيا) به شمار مي‌رفت.

اين هواپيما با تجهيزات بسيار پيشرفته‌اي كه روي آن نصب شده، قادر است در ارتفاع بسيار بالا (70هزار پا)، در تمام شرايط آب و هوايي به صورت 24 ساعته به جمع‌آوري اطلاعات بپردازد. اين هواپيما علاوه بر استفاده‌هاي نظامي و جاسوسي براي تحقيقات ارتباطي و تنظيمات ماهواره‌اي نيز به كار گرفته مي‌شود. اين هواپيما كه بارها مورد به‌روزرساني قرار گرفته، از معدود هواپيماهايي است كه به دليل قابليت‌هاي بالايي كه دارد، بيش از 50 سال است كه در نيروهاي هوايي آمريكا مورد استفاده قرار مي‌‌گيرد.

نيروي هوايي آمريكا از U2 در نبرد عراق، افغانستان و همچنين براي پشتيباني نيروهاي ناتو استفاده كرده است. مدل‌هاي اوليه U2 در گذشته در پروازهاي خود در آسمان شوروي شناسايي شدند. از آن زمان بود كه آمريكا به فكر ايجاد تغييراتي در اين پرنده افتاد كه نهايتا منجر به توليد مدل TR-1 از اين هواپيما شد كه قابليت‌هاي ضدراداري فوق‌العاده‌اي به آن بخشيد.

اين هواپيما تا پيش از آنكه در اختيار نيروي هوايي و درياي آمريكا قرار گيرد، در اختيار سازمان سيا بود. سازمان سيا از اين هواپيما از در قالب پروژه «خانم اژدها» استفاده مي‌كرد. از اين هواپيما در عمليات حمله ناتو به ليبي هم استفاده شد.


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,ساعت 22:21 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com