دشمن زندگي زناشويي از ديدگاه روانشاسي ازدواج


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 

 
 
دشمن زندگي زناشويي از ديدگاه روانشناسي ازدواج
براياين كه زندگي زناشويي خوبي داشته باشيم، لازم نيست كه بي خودي به دنبالراه هاي معجزهآسا باشيم. ضمن اين كه بايد بدانيد كه خوشبختي در زندگيزناشويي و داشتن يك زندگي زناشويي موفق بعد از ازدواج، هيچ ارتباطي بهروياپردازي و ايدهآل نگري نداشته و در عين حال چيزي نيست كه بدون هيچ گونهتلاش و اراده اي، تحقق بپذيرد. پس لازم است بدانيد كه اگر واقعا قصد بهبودشرايط زندگي زناشويي خودتان را داريد، يكي از بهترين اقداماتي كه مي توانيدانجام بدهيد، شناسايي عوامل مخرب در زندگي است كه ما در اين مطلب از آنهابا نام دشمن زندگي زناشويي ياد مي كنيم و قصد داريم تا ۹ مورد از آن ها رادر ادامه مطلب بياوريم. البته هر كدام از شما ممكن است به فراخور شرايطزندگي خودش، بخواهد به اين موارد، مورد ديگري نيز بيفزايد.
۱) تلويزيون
تلويزيونقاتل عشق است. در اين مورد هيچ شكي نداشته باشيد! حتي كاملا توصيه مي شودكه شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن كنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيونبه همراه گويندگان نمي گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آنگذشته آن قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده ايد كه وقتي بهرختخواب مي رويد ، حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يكديگرباخبر شويد. تنها چاره كار اين است كه اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرونبيندازيد! براي آن كه در اين كار زياد سخت گيري نكرده باشيد ، مي توانيدموافقت كنيد كه در هفته ، بعضي از شب ها تلويزيون خاموش باشد. البته فراموشنكنيد كه تلويزيون در رابطه ميان والدين و فرزندان نيز بعضا نقش هاي مخربزيادي دارد.
۲) خانه نشيني
ممكناست به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نرويد! البته حتمالازم نيست كه رستوران هاي آن چناني برويد و يا از همسرتان چنين انتظاري راداشته باشيد. چرا كه به هر حال اصل قضيه اين است كه شما اوقاتي را با هم وبه بهترين شكل سپري كنيد. حالا مي توانيد غذايي كه در منزل تهيه كرده ايدرا به پارك ببريد و يا اين كه اگر مي توانيد به رستوراني كه در آن خاطرههاي خوشي داشته ايد، برويد. فراموش نكنيد كه نبايد با هزينه تراشي هاي بيمورد، به گونه اي متحمل هزينه بشويد كه ديگر نخواهيد به رستوران برويد. اگرهم به سينما علاقه داريد و از آن لذت مي بريد، مي توانيد با تفاهم بر رويفيلم خاصي، از تماشاي آن لذت ببريد. فراموش نكنيد كه صله رحم را همواره دربرنامه هاي خودتان بگنجانيد. مبادا طوري رفتار كنيد كه ببينيد ديگر از گردشهاي دو نفره و شب نشيني هاي رمانتيك خبري نيست! بايد دوباره آن حال و هوارا به دست آوريد و به اتفاق يكديگر از خانه بيرون بزنيد! حالا كه به تازگياز شر تلويزيون خلاص شده ايد، سعي كنيد كه توجه به همسرتان، تلويزيون جديدشما باشد!
۳) ساعات اضافي
ديگردير از سر كار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتان وقت نداريد بلكهعلاوه بر آن خستگي و عصبانيت تان را با خود به خانه مي آوريد كه حقيقتا هيچكار خوشايندي براي فرزندان و همسرتان نيست! تنها كافي است كه كار، تمامزندگيتان را به خود مشغول كند، به سرعت تنها موضوعي مي شود كه از آن درخانه حرف مي زنيد. بس كنيد! سعي كنيد به حد كافي زود به خانه برگرديد تاقبل از شام كمي وقت براي خودتان و يا با هم بودن داشته باشيد. به شرطي كهطبق همان اصل اول، در اين مدت جلوي تلويزيون ولو نشويد! و خصوصا براي آن كهتوجه بيشتري به يكديگر داشته باشيد، هرازگاهي كار را از ياد ببريد. بهعنوان مثال مي توانيد تصور كنيد كه هرگاه به خانه برميگرديد، همان طور كهجوراب هاي خودتان را از پايتان خارج مي كنيد، تمام مسائل فكري بيرون ازخانه تان را هم از ذهنتان خارج كرده و آنها را درون جوراب هايتان بريزيد.
۴) رسيدگي به وضع ظاهر
فكرنكنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال از زندگي مشتركتان مي گذرد،بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي خيال شويد!پس بهتر است كه دست از شوريدگي ونا مرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليده و درهم رها نكنيد، از ريخت و پاشكردن در خانه خودداري كنيد و به خودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه كه هستيد دوست دارد، با اين حال چرا سعي نمي كنيد خود را به بهترينشكل نشان دهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي دهيد كه حضور او و تاثيري كه براو مي گذاريد برايتان مهم است.
۵) بيتوجهي
يكيديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها ، بي توجهي است. در اين جا منظور از توجهكردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلكه تنها نگاه كردن به همسرتان است كهگاهي مي تواند خيلي بيشتر از آنچه كه تصور مي كنيد، تاثير خوبي در زندگيتان بگذارد. زماني كه همسرتان آرايشگاه رفته و يا كت جديدي خريده است به اوتوجه نشان دهيد; به خصوص زماني كه او را شيك و زيبا مي بينيد و يا وقتي كهاو با تعريف هاي به جا و مناسبش شما را تحت تاثير قرار مي دهد، از اوتعريف كنيد. زيرا تعريف و تمجيد ها هميشه خوشايند هستند ، اما تنها زمانيكه درست و به جا به كار برده شوند.
۶) حسادت مفرط
دستاز پاييدن و سين جين كردن همسرتان برداريد زيرا زندگي مشترك براساساعتمادي دوجانبه بنا مي شود. شك و بدگماني هاي بيش از حد شما ، در نهايت اورا به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هل مي دهد! پس مواظب باشيد كه با دستخودتان، عشقتان را نابود نكنيد.
۷) خانوادههمسر
نه،مطمئنا تمام خانواده هاي همسر آن گونه كه در فيلم ها به صورت منفي نشانداده مي شوند، نيستند. پس سعي كنيد كه از تلقين منفي به ذهنتان كاملا دوريكنيد و اين باور را در خودتان تقويت كنيد كه تفاهم بين همسر و خانواده شمااغلب مي تواند گرم و صميمانه باشد. اما نكته مهم آن است كه بدانيد زماني كهاين تفاهم به حد كافي وجود دارد ، چيزي را به همسرتان تحميل نكنيد. چنانچهاحساس مي كنيد كه همسرتان از رفت وآمد هاي آخر هفته كم كم خسته مي شود بهاو اصرار نكنيد آخر هر هفته براي ناهار با خانواده شما باشد و البته اينقاعده در مورد ميهماني هاي همكاران و دوستان قديمي نيز صدق مي كند.
۸) نبود برنامه
تشكيلخانواده به معناي گذراندن زندگي بدون در نظر گرفتن آينده نيست. شما بايدبه اتفاق هم آينده تان را بسازيد. از برنامه هاي كوتاه مدت (مكاني كهتعطيلات را در آن جا مي گذرانيد، خريد اتومبيل و...) گرفته تا برنامه هايبزرگ تر (بچه دار شدن، عازم شهر ديگري شدن و...) بي درنگ در مورد آينده تانو اينكه چگونه با آن روبه رو مي شويد فكر كنيد. اين عمل روابط شما رامنسجم تر و شور و شوق پيش روي در زندگي را در شما شعله ور مي كند.
۹) سكوت
مطمئناعدم گفت وگو براي زندگي زناشويي مضر است. اين امر بنا به دلايل مختلف اغلبناشي از كمبود وقت و يا بي توجهي زن و مرد نسبت به يكديگر است كه در بالااز آنها نام برده ايم. با اين حال، معمولا گفت وگو ميان زن و مرد صورت ميگيرد، اما هيچ يك از طرفين به حرف هاي يكديگر گوش نمي دهند... در اين حالت،موضوعي را با هم مطرح كنيد و سعي كنيد حقيقتا حرف طرف مقابل تان رابفهميد. درصورت نياز، بي درنگ از يك روان درمانگر كمك بگيريد. البته ناگفتهنماند كه متاسفانه بعضي از زن و شوهرها، حرف هايي مي زنند كه اگر سكوتكنند و آن ها را نگويند، بسيار براي آن ها بهتر است... پس حالا تصميم وتشخيص آن كه چگونه سكوت زندگي را بشكنيد، با خودتان است.


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:42 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com