عکس // قبيله‌اي عجیب با مردان پاخرچنگي


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 

جام جم آنلاين: مردان قبيله‌اي در غرب زيمبابوه شايد متفاوت‌ترين و در عين حال سخت‌ترين نوع زندگي را در دنيا داشته باشند. مرداني كه در اين قبيله زندگي مي‌كنند از هر 4 نفر يكي به بيماري خاص ژنتيكي مبتلا هستند كه باعث شده است در دنيا به ايشان عنوان جالبي بدهند: مردان پاخرچنگي قبيله وادوما.
به گزارش ويكي‌نيوز ، در واقع به اين دليل به آنها عنوان مردان پاخرچنگي اطلاق مي‌شود كه اين مردان پاهايشان همگي مانند خرچنگ بوده و البته تنها با دو انگشت ابتدايي و انتهايي كه هر دو مانند چنگ‌هاي خرچنگ به سمت درون كشيده مي‌شوند، ‌راه مي‌روند.

 قبيله‌اي با مردان پاخرچنگي

پس از كشف اين قبيله ،دانشمندان با بررسي‌هاي فراوان علمي به دنبال علت اين موضوع در ميان مردان اين قبيله بودند و آنها پس از بررسي‌هاي فراوان به اين نتيجه رسيدند كه آنها در واقع از بيماري نادر ژنتيكي به نام «اكتروداكتيلي» يا همان سندرم خرچنگي پنجه پا رنج مي‌برند.

مردمان «وادوما» در واقع سه انگشت وسط پايشان را به علت اين بيماري از دست داده‌اند و تنها انگشت ابتدايي و انتهايي آنها مانند چنگال يك خرچنگ به سمت بيرون كشيده مي‌شود.

براساس تحقيق اين دانشمندان، سندرم خرچنگي پنجه در ميان مردان اين قبيله در واقع از يك موتاسيون يا همان جهش ژني كه سال‌ها در ميان مردم اين قبيله آفريقايي نسل به نسل منتقل مي‌شود گسترش يافته تا جايي كه اين روزها از هر4 مرد اين قبيله يكي به پا خرچنگي مبتلا شده است. از سويي ديگر برخي دانشمندان تصورشان بر اين است كه اين بيماري جهش يافته بيماري نادر ديگري است كه مردان اين قبيله به آن مبتلا شده‌اند.

گزارش حاكي است كه ژن غالب در اين بيماري از سوي دختران قبيله منتقل مي‌شود اما نكته‌اي باعث شده است كه سال‌هاي سال مردان پاخرچنگي كماكان در اين قبيله با دو انگشت راه بروند قانون قديمي و متحجري است كه در ميان اعضاي اين قبيله رايج است كه براساس آن تنها ازدواج درون قبيله‌اي جايز است و دختران قبيله اجازه ازدواج با فرد ديگري از قبيله‌هاي ساكن در محل را ندارند البته در اين ميان فرزنداني كه در نسل بعد به دنيا مي‌آيند كه پاهايي همانند خرچنگ داشته باشند.

در سال‌هاي دورتر در اين قبيله جنگ‌هاي فراواني براي اين كه مردان اين قبيله با دختران ديگر قبايل ازدواج كنند رخ داد كه البته همه بي‌نتيجه ماند تا مردان پاخرچنگي كماكان در اين قبيله دورافتاده با دو انگشت راه بروند.

 



نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:,ساعت 9:23 توسط | |


Power By: LoxBlog.Com