عشق و جوانى


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem


عشق و جوانى

احساسهاى محبت آمیزى كه در دوران جوانى رخ مىدهد و تحت عنوان «عشق» خوانده مىشود، ممكن است مورد سوء استفاده قرار گرفته و جوان را از جاده مستقیم كمال، منحرف سازد.

عشق، نوعى «كشش» و جاذبه اى نیرومند است كه بین انسان و یك موجود خارجى، براى رسیدن به یك هدف، ایجاد مىگردد. اگر منشا آگاهانه و مبدئى الهى داشته باشد، یكى از عالیترین تجلیات روحى انسان و از پرشكوه ترین جلوه هاى آفرینش به شمار مىرود.

اما اگر همین جاذبه «عشق» تنها ریشه اى غریزى و شهوانى داشته باشد و منشا شیطانى پیدا كند، از مظاهر نفس اماره بوده و در این حالت، عقل و ایمان را در وجود آدمى تضعیف مىكند، بطورى كه فرد عاشق، دیوانه وار براى رسیدن به معشوق خود، به هر كار نامشروعى دست مىزند تا به كام خود برسد، حتى اگر در نظر مردم هم رسواییهایى به باز آورد.(59)

دختران جوان باید مراقب این دامهاى خطرناك و گوناگون باشند كه با نام دروغین «عشق پاك» بر سر راه آنان قرار مىگیرد. دامهایى كه پس از افتادن در آن غالبا رهایى از آن بسیار دشوار است و كفاره لحظه اى غفلت و خوش بینى بیجا و تسلیم شدن در برابر الفاظ ریاكارانه و تو خالى را گاهى در یك عمر نمى توان پرداخت. دخترانى كه از نظر «محبت» كمبودهایى داشته و در محرومیت به سر برده باشند، خیلى زود تسلیم این اظهار عشقها و محبتها ظاهرى و دروغین شده و به دام افراد منحرف و حرفه اى مىافتند.

اگر و دختر جوان، در ابتداى بلوغ، بناى مهم و مقدس ازدواج خود را با انحراف جنسى آلوده نكنند و با حفظ احساسات پاك تا زمان مناسب، صبر كنند و بطور منطقى و آگاهانه، اساس ازدواج را بر معیارهاى ارزشمند و والا قرار دهند، سعادت زندگى آنان تضمین خواهد شد، زیرا علاقه و عشق آنها به یكدیگر مبنایى الهى و معنوى داشته و چنین بنایى بسیار محكم و استوار خواهد بود و پس از تشكیل خانواده از هم نخواهد پاشید. اقدام شتاب زده در این باره در ابتداى جواین، موجبات سرگردانى و رسوایى و بد عاقبتى را براى آنان به بار خواهد آورد؛ بنابراین محبت و عشقى مطلوب است كه در سایه ایمان به خدا و با در نظر گرفتن شرایط مناسب و آمادگى روحى، اقتصادى، شغلى حاصل شود. چنین انتخابى براى جوان، قابل اطمینان بوده و مىتواند مقدمه یك زندگى آرامبخش و سعادتمندانه باشد. در غیر این صورت، دوستیها و دلبستگیهاى غیر عاقلانه، كه تفكرى منطقى به دنبال آن نباشد، با كمال تاسف موجب ارتباطهاى نامشروع - به صورت نامه، تلفن و ملاقات در كوچه و خیابان - مىشود كه عشقهاى دروغین و هوسهاى زودگذرى بیش نخواهد بود و نقطه پایانى ارضاى كامجوییهاى گناه آلود و بى قید و شرط است و پس از آن با فرو نشستن آتش هوس و شهوت از یكدیگر جدا شده و بعد از اندكى همه چیز فراموش مىگردد و «عشق سوزان» مبدل به حالت پشیمانى و غم و اندوه و بى آبرویى سر در گمى، در آغاز زندگى خواهد شد و این خود اختلالهاو ناسازگاریهاى مراحل بعدى زندگى را به دنبال خواهد داشت.

میدان ندادن به عقل و باز گذاردن عرصه شهوت، چشم و گوش انسان را كور و كر مىكند؛ بطورى كه عواقب وخیم و خطرناك آن را تنها پس از ارتكاب عمل مىفهمد، زیرا قبل از عمل، رسوایى كار ناپیدا او پوشیده است.




نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:,ساعت 15:30 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com